Friday, September 24, 2010

Amerika 2

 Met pijn en moeite dan deel 2 van de Amerika blog. Ik heb het druk gehad met heel veel leuke dingen dus excuses dat het zo lang duurde.

School is begonnen! Ik volg 5 vakken:

  • Political Science - Dit is vooral een introductie van de Amerikaanse politiek. Nu zijn we vooral bezig met de constitutie etc. Is op zich wel een leuke klas. Mijn professor is ook de schrijver van de twee leerboeken die we hebben voor dit vak dus dat is wel grappig. Political Science is ook mijn enige vak waar ik een discussion heb. Dit houdt in dat je een keer per week een les hebt waar je met je TA (Teacher Assistant) de stof bespreekt. Dit is in een klas van 12 personen. De normale lessen (2x per week 75 minuten) zijn wat groter, daar zitten we met 450 man in een klas!
  • Psychology - Omdat ik aan de Business School van de universiteit wil studeren moet ik dit vak volgen. Het is vak zelf is ok maar ik denk dat de toets hiervoor wel erg moeilijk gaat worden. Onze professor is wel echt een grappige man. Hij is grijs maar is altijd zo enthousiast als hij voor de klas staat te vertellen. Ik volg deze klas 2x 75 minuten per week.
  • English - Dit vak moet ik volgen omdat Engels niet mijn moedertaal is. Ik zit dus alleen maar met internationale (lees Chinezen, want bijna elke internationale student is Chinees) studenten in een klas. Mijn professor voor dit vak is echt een aardige man. Hij helpt iedereen goed en ik heb wel echt het gevoel dat ik goed Engels van hem leer. Deze klas bestaat uit 13 Chinezen, 2 Koreanen, een jongen uit Dubai en ik. Omdat de klas zo klein is krijg je goede aandacht. Ik heb deze klas 3x per week van 50 min.
  • Military Science - Mijn Soccer advisor heeft mij hier voor opgegeven. De docent geeft les in uniform haha. De hele klas bestaat uit 1 soldaat in opleiding en 16 atleten. Toch leer ik hier meer dan ik dacht. Je leert goed communiceren en leiderschap tonen. Deze klas is 2x per week 50 min
  • Counseling Psychology - Dit is een klas die verplicht is voor alle eerstejaars atleten. Je leert hier je tijd inplannen. Deze klas is 1x per twee weken een uur.
Ik heb dus per week niet zo heel veel uren school (niemand heeft dat hier). Een nadeel is alleen dat elk uur dat je les hebt, je 2-3 uur huiswerk bezorgt. Buiten de lessen om heb ik het dus druk genoeg met school. 

Zo, dan nu het leukere gedeelte. Feestjes. 
Ik heb ondertussen aardig wat feestjes meegemaakt hier. Het is opmerkelijk dat hier een andere cultuur leeft dan in Nederland haha. Aangezien je hier tot je 21e niet mag drinken zou je zeggen dat niemand dat ook doet met de strenge controle door politie in Amerika. Helaas, iedereen doet het gewoon. 
Een mooie oplossing zijn de houseparty's. Het is hier illegaal om bier te verkopen aan minderjarigen. Op zo'n feestje bij iemand thuis verkopen ze in plaats van bier legen bekers voor 5-10 dollar (dit is een soort legaal, ook voor 18-jarigen zoals ik). En het mooie is dat het bier gratis is. Er staat dus gewoon een tap waar je zelf bier uit kan tappen. De bierdrinker is dus zelf verantwoordelijk voor het drinken van een biertje. De politie kan niet zeggen dat er bier verkocht/gekocht wordt en wij kunnen drinken. Goeie deal toch. 
Als de politie echter zo'n party binnenkomt dan moet je zorgen dat je niet gepakt wordt want het drinken van bier zelf blijft natuurlijk wel illegaal als je onder 21 bent. Vorige week moesten we letterlijk wegrennen. Was een leuke ervaring haha.
Op zo'n feestje doen ze allemaal rare spelletjes die wij in Nederland niet kennen. 
  • beer pong - Dit is een 2 tegen 2 spel waar je met een tafeltennisbal in elkaars bier glas probeert te gooien. Zoals op onderstaande foto te zien is heeft elk team 10 cups die tot voor de helft vol zitten met bier. Gooi je raak, dan moet de tegenstander dat biertje in een keer wegdrinken en het lege glas wegzetten. Je gaat net zo lang door totdat al je al de glazen van de tegenstander hebt geraakt en je bent winnaar. De verliezers moeten dan nog een extra sterk shotje wegdrinken omdat ze verloren hebben. 


    tableedit.JPG.jpg







 


  • Flip cup - Vrij lastig uit te leggen. De 2 teams bestaan uit 3 of meer personen die naast elkaar aan een tafel staan. Je staat dus tegenover elkaar (de tegenstander) aan een tafel. Als je aan de beurt ben drink je zo snel mogelijk je beker bier leeg. Dan zet je het op de rand van de tafel en sla je hem de lucht in zodat hij op de bovenkant landt. Als dat gelukt is, mag de volgende aan jouw kant van de tafel. Het team dat het eerst zijn bekers leeg heeft en heeft omgedraaid wint. 
Dan de voetbal, dat blijft nog steeds druk. We trainen elke dag 1-2 keer. 1 keer op het veld en de andere keer is fitness. Altijd 's ochtends voor school dus dat is mooi. Het lukt me alleen nog niet om de coaches te overtuigen van mijn. Ik ben dan ook maar een reserve. Oftewel, de tribune is mijn plaats. Maar de tijd gaat komen dat ik basis sta haha. 
Qua resultaten van het team wil het ook nog niet echt lukken: 1 gewonnen, 1 gelijk 4 verloren. We spelen in een 4-1-4-1 vorm. Dus maar 1 spits. De coach vindt weinig goals weggeven erg belangrijk. 
Voor elke wedstrijd hebben we een pregame meal. Als we thuisspelen mag ik daar ook gebruik van maken. Dan staat er een uitgebreid buffet voor ons klaar. Daarna gaan we naar de lockerroom om onze tegenstander op film te analyseren. 
Er worden trouwens drie wedstrijden van ons team live uitgezonden op tv! Echt ongelofelijk.

Heb ik dan verder nog nieuws? Ik heb een interview gehad voor een blad voor toekomstige studenten. Ik heb daar volgende week ook een fotoshoot voor haha. Als ik ergens op internet sta zal ik de link sturen.
Verder heb ik over twee weken mijn eerste belangrijke toetsen. Ik heb nu een toets gehad die niet echt zwaar meetelde. Daar heb ik overigens wel 32 van de 30 punten voor gehaald (had mijn bonus ook goed). Dus dat is een goede start he, niet dat de toets nou zo heel moeilijk was. 

Dat was het wel denk ik. Zie de foto's onderaan voor wat meer indruk. Mijn excuses voor de onduidelijke foto's. Ik moet nog wennen aan mijn camera.
Zodra ik meer nieuws heb zal ik het wat sneller bloggen.
En als je vragen hebt. Mail me of laat een reactie achter!

  • De eerste 5 foto's zijn van de fitness ruimte waar wij ons 3 keer per week mogen uitleven.
  • De 6e foto is ons indoorveld. Hier spelen we in de winter. Echt ongelofelijk mooi. Kunstgras is perfect, net als de temperatuur.
  • Foto 7 en 8 is het studiecenter voor atleten.
  • Foto 9 tot 14 zijn foto's van de twee restaurants waar wij gevoerd worden. Het eten is ok. Maar vooral niet gezond. Gelukkig is er een salade bar die groot genoeg is. 
  • Foto 15 is de plek waar je post binnenkomt.
  • Foto 16 en 17 is het washok.












































1 comment:

  1. Hoi Ralph, ik heb me weer vermaakt met jouw verslag! Een beetje late reactie, maar ik had niet in de gaten dat er een update was. Dat follower zijn helpt niet echt (echt niet).

    Ik snap alleen niet hoe je dat nu kunt weten van die feestjes? Jij als actieve sportman, ijverige student en vooral keurige Hollandse jongen komt daar toch nooit?

    Met groeten,

    Marc

    ReplyDelete